Followers

Saturday 21 May 2011

Blog Itu

Blog itu, aku terbaca tanpa sengaja, melalui komen rakan fb.
Mulanya, aku ingat, `oh, kisah novel`. Tajuk entri tersebut Jalan Pulang.
Eh! rupanya tidak! kisah benar!
Mampukah aku sekuat seperti semua penceritaan di blog itu??
Kehilangan `tongkat` di awal usia perkahwinan yang masih mewangi.
Tempat bermanjanya 2 puteri kepada ayahnya.
Tentu belum puas untuk mereka bermanja. Tentu!
Yang sulung dalam lingkungan 2 tahun, si bongsu 4 bulan :(
Oh, sungguh tak tercapai dek akalku!
Semoga isteri itu, sungguh tabah dalam mengharungi ujian dari-Nya.
Pasti, ya pasti! ada sesuatu yang istimewa di sebalik musibah itu.
Aku, walau tidak mengenali langsung keluarga itu, namun cukup terkesan di hatiku.
Tiap masa asyik terkenang, aku sendiri tidak mengerti!

Al-fatihah untuk arwah nafastari :(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...