Followers

Wednesday 5 December 2012

Sepatutnya Hari Ini..

gulp!


sepatutnya hari ni... saya ada appointment di GH! tapi... saya tak pergi.. huhu memang rasa serba salah, tapi perasaan tak nak pergi tu lagi menebal. hehe sebab saya tak nak pergi:


  1. saya tak makan pil yasmin seperti yang disuruh! kalau saya makan, dah habis 3 cycle kan... hehe saya `takut` la dengan pil2 ni... takut gemuk dan ubat tu bertahan untuk sementara je betulkan period kita..
  2. nak cuba naturally. sebenarnya, sejak lepas ramadhan, saya cuba naturally dengan tambahkan lagi amalan petua2 natural ni... 8 okt lepas period saya keluar sendiri.. tapi sampai sekarang tak period lagi. mungkin kena konsisten minum susu kambing+kurma! dah lama tak minum dah, sejak raya haji. huhu

sepanjang tempoh cubaan secara naturally ni, saya amalkan (ada yang on off):


  1. buah delima fresh. hampir setiap hari makan. pasar malam setiap jumaat je jumpa.
  2. madu. culas sejak raya haji.
  3. susu kambing + kurma. pun culas sejak raya haji.
  4. multivitamin. dah hampir dua botol. stok botol ke-2 dah nak habis.
  5. homeopathy hassan.
  6. tak minum ais/manis/berkabonat/caffein. ais kadang2 kantoi, tapi tak kerap. caffein - paling kuat teh tarik nak hilangkan gian. hehe nescafe?? sejak lepas ramadhan tak minum! macam tak percaya pula. hehe bila makan nasi pun order air suam je.. tak pun bawa air sendiri ke kantin :) sekurang2nya dah dapat cut gula di situ kan... hehe
  7. elakkan makanan berlemak/berkanji.
  8. BBT. yang ni baru je mula 29 nov..   


saya target nak cuba naturally sehingga hujung tahun ni... harap ada la rezeki.. amin.. sekiranya masih belum, mungkin nak cuba klinik swasta... lagipun, treatment di GH tu saya dah agak puas hati, sebab benda2 yang `besar` saya dah buat... terutamanya HSG, tiada cyst/fibrod, rahim ok, hormon/tiroid ok... hubby pun normal. alhamdulillah...


cuma period ni je kan... tak teratur. saya agak, kalau saya pergi appointment tu hari ni, mungkin doktor suruh saya makan lagi ubat untuk betulkan period... nak buat iui macam payah je....


emmm.... saat saya menulis, ini perasaan saya pada waktu ini, apa yang saya fikir (tentang usaha sekarang). di kemudian nanti tidak tahu la... harap ada rezeki buat kita semua.. amin!



6 comments:

Unknown said...

Salam perkenalan.
Kalau period tak betul ni mmg tension. Sama kes lah sy pun mcm tu gak period tak betul. Tapi lepas dnc ni alhamdulilah period back to normal. Doctor kata sbb period tak betul hormone tak betul mungkin sbb tension , berat badan naik .

♥ Vna ♥ said...

aminnn insyallah ade rezeki untukkamu..

Cik Ina said...

salam perkenalan raudhah..

insyaallah akan ada rezeki utk awak..sama2lah kita berdoa agar ALLAH makbulkan doa2 kita..nak tnye..ok tak awak mkn ubat homopati hasan tu??sb sy baru seminggu mkn ubat homopati hasan...

Irtiyah said...

Salam

Semoga Allah permudahkan. Semoga sampai rezekimu itu. :)

cik puan said...

Follow sini..sudi jengah blog saya

Anonymous said...

salam...
maaf mencelah...
mungkin pengalaman saya sedikit sebanyak boleh membantu...
Saya sedang mendapatkanrawatan di LPPKN Ipoh kerana di tempat lain wilayah utara hanya ipoh sahaja yang menawarkan rawatan kesuburan ini. tp berkos.(ada bayaran yang kita perlu bayar)tetapi consider as lebih murah dari hospital swasta dan pakar yang diambil dari hospital swasta yang berdekatan seperti pantai.
prosedur di lppkn tidak secerewet di GH dan layanan dari nurse adalah amat mesra..
cuba laa. mana tau ada rezeki..insya ALLAH.
tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...