Followers

Sunday 6 March 2016

LPPKN 1: Semangat Baru!

Assalamualaikum.

2016.. dah pun masuk bulan ketiga.. jom kita usaha ttc secara klinikal semula. jumpa doktor ;)

throwback..
2012.. usaha di Hospital Pulau Pinang.. boleh cek entri2 lama..
2013 - 2015.. semangat tak luntur... macam2 usaha secara natural.. rezeki mac 2014.. upt double line yang kedua (entri lepas - tak habis lagi cerita)..


Awal Jan 2016

saya call LPPKN KL untuk 1st appointment. dapat tarikh 29 feb. tu je yang paling awal boleh dapat... haa.. ni atas desakan adik saya. memang pun ada niat nak buat treatment di LPPKN ni.. tp bertangguh sebab tiba-tiba 2015 terpaksa pjj.. saya di penang, suami di selangor. alhamdulillah 2016 dapat kembali bersama husband.. merasa la pengalaman pjj selama setahun.. huuu

*adik saya buat iui di LPPKN KL feb 2015.. tapi tak berjaya. lepas 3 cycle pregnant DIY.. alhamdulilah :)

masa call kena interview sikit - dah berapa lama kawen, pernah pregnant @ tak. diberi juga pesanan:

- datang bersama suami isteri
- digalakkan suami isteri untuk ambil cuti pada hari tersebut. sebab kemungkinan proses agak lama
- bawa kad / sijil nikah
- tidak boleh bersama 3-5 hari sebelum tarikh appointment sebab nak buat sperm analysis @ SFA
- sediakan duit dalam RM200 untuk kos pada hari tersebut


29 Feb 2016 - Isnin

appointment pukul 8 pagi. tingkat 6.
daftar.
suami naik tingkat 7 untuk SFA.
saya dinterview oleh nurse - sorang2..
tunggu result SFA.
suami pula diinterview oleh nurse - sorang2..
tak lama tu result SFA keluar.
saya dan suami dipanggil berjumpa dengan nurse.
alhamdulillah result normal. *ni pengalaman suami buat SFA kali ketiga. ketiga2 result normal.
rezeki saya.. masa ni saya CD 2.. cun sangat la sebab kena ambil darah antara CD2 - CD5.

*sebenarnya saya ambil ubat induce period. heheeeee sebelum tu last period 14.12.2015.. cik p buat hal...padahal sepanjang 2015 period saya sgt cantik. cycle 30 - 40 hari. 2016 mula nak buat hal pulak :( saya beli sunolut di farmasi. makan 3 biji sehari selama 3 hari. hari ke-4 stop makan sunolut period keluar.. sengaja makan sunolut sebab nak period kalau boleh masa 1st appointment tu.. alhamdulillah rezeki.

jadi saya dah jimat masa, tenaga, cuti untuk ambil darah CD 2 - 5 ni...
masa ni suami pun kena ambil darah..
untuk cek penyakit kelamin, jenis darah dan hormon.

nurse juga bagi refferal letter untuk buat hsg.
huuu seriau. ni merupakan kali kedua saya akan buat hsg.
again.. rujuk entri lepas untuk hsg pertama saya ;)
result hsg pertama tak valid dah... sebab dah lebih 2 tahun.

pilihan saya nak nak buat hsg ni di kpj shah alam.
sebab doc perempuan :)
tak mauuuuu dah doc lelaki.
cukup la pengalaman dulu!

tik tok... lagi beberapa hari untuk hsg kedua..
semoga dipermudahkan..
kita call sendiri kpj shah alam tu..
pilihan di tangan kita nak buat di mana.
LPPKN cadangkan di Pusat Pakar Tawakal atau Daya X-ray..
tak silap saya doc di sana lelaki..
so..saya tak nak.

appointment CD21 - 23 di LPPKN juga dah dapat..

doa yang baik2... moga yang datang juga yang baik2... amin;)


kos 1st appointment.

;)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...