Followers

Sunday, 24 July 2011

Misi Menuju Gaya Hidup Sihat

Wahh.... lama dah nak amalkan gaya hidup sihat  ni...
Bukan la bermakna saya ni perokok tegar ke, kaki minum ke...huhuhu tidak, nauzubillah!
Maksud saya.... saya nak amalkan pemakanan yang sihat + bersenam....
Hari2 makan ikut suka je, bersenam pun tidak! heh~
Harap naik tangga turun tangga je la setiap hari...
Tu pun sebab rumah tingkat atas sekali dan suasana sekolah yang berbukit.
Harus la memanjat tangga saja! ;P
Berat saya sekarang dalam anggaran 70 kg, tinggi 168cm.
Saya sangat tidak selesa dengan keadaan badan saya sekarang.
Perut dah berlapis2, banyak betul lemak!
Baju pula banyak yang dah tak muat.huhuhu
InsyaAllah...harap bermula hari ni azam ni kuat, lagipun nak puasa dah...
Yang penting kena kurangkan makan nasi + tidak makan malam..
Sekarang ni kan tengah minum susu kambing.....
Kalau makan tak jaga, susah la.....
HOYEH2!! ^^

BMI Categories:
  • Underweight = <18.5
  • Normal weight = 18.5–24.9
  • Overweight = 25–29.9
  • Obesity = BMI of 30 or greater
*BMI saya sekarang ini = 24.8
*Harus la usaha gigih! dah nak tumbang ke Overweight dah tu...huhuuhuu oh, tidak!
*Oopss, kena beli penimbang la nampak gayanya! ;P

2 comments:

Vna Sandhu said...

salam, ni wina dari RH :-)

haish...susah le nak kurangkan makan nasi nie huhuhuuu nak bersenam lagilah..mane ade masa, lagi² dh 2 org anak nie

Raudhah said...

hehe memang agak susah nak kurangkan :)
iltizam memang kena kuat ^ ^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...