Followers

Tuesday 19 July 2011

Suratan atau Kebetulan 2

Lamanya hasrat nak update blog tertangguh. malam ni baru rasa ada kekuatan nak update. dalam tempoh sebulan ni macam-macam hal TTC saya berlaku...

1. saya pelik, sangat pelik.... saya cek upt guna jenama guardian bermula 18 jun hinggalah pagi tadi, 19 julai - upt samar2. tapi masih boleh nampak.... saya tak pasti la sama ada evaporation line atau pun faint positive... yang saya pelik, kenapa line kedua muncul??? sedangkan yang sebelum2 ni kalau saya buat upt mesti keluar 1 line saja! huhu suspen!

2. jadi, 22 jun saya ke klinik rahim yang biasa saya pergi. cek upt.... dan jawapannya -ve! masa ni saya tak sihat..... pening2, sakit pinggang dan lemah2 badan... so dapat mc... hati saya sangat tak tenang masa ni. jadi 24 jun saya buat upt lagi, dan keluar juga line yang kedua tu (samar2). esoknya 25 jun saya ke klinik syifa.... saya tak buat upt pun. saya tunjukkan upt yang saya buat. doc tenung upt saya tu... emmm dia kata mungkin awal lagi kalau ada... nak scan pun sure tak nampak. tapi saya minta scan... takut ada penyakit lain.... doc pun scan.... tak nampak apa2 pada rahim saya, mengembang pun tidak.... alhamdulillah rahim saya ok dan tiada cyst... kemudian doc kata `nak buat upt x?` saya kata `takpe la doc`. then doc minta datang 2 minggu lagi.... tapi sampai sekarang saya tak pergi pun lagi...nanti la....

3. hari selasa minggu lepas (12 julai) saya rasa sangat tak sihat! tapi saya gagahkan juga pergi kerja.... tapi baru beberapa jam di tempat kerja, saya rasa sungguh tak bermaya, pening, loya dan macam2 lagi.... disebabkan tak tahan sangat, saya minta kebenaran daripada PK Petang untuk balik.... dia tanya `mengandung ke?`. saya tersenyum kelat dan jawab `emm takde la :)` alhamdulillah dia benarkan saya balik dan akan dikira mc sebab tak cukup 4 jam bekerja.. ok, takpe la, memang niat nak pergi klinik pun.... call husband, minta temankan ke klinik. kebetulan husband off hari ni. adui... sampai klinik ramai orang dan hampir nak tutup dah untuk rest. masuk2 je doc kata:

doc: hai mama, apa cerita?
saya : tak sihat la doc, pening sangat.
doc: mengandung ka???
saya: tak tau la doc....
doc: saya tengok muka mama pun dah tau mengandung.
saya: (ahhh, sudah doc ni nak bagi harapan palsu ke apa.....) emmm ye ke doc.
doc: ok, saya bagi botol urine ni. esok datang bawa urine yang pertama awal2 pagi.
saya: ok doc (aduiii la..........)

esoknya.........................saya cek la sendiri upt (bukan pakai jenama guardian) -ve! wawawa...... jadi............. saya malas la nak ke klinik untuk temu janji tu..... sampai sekarang botol urine tu ada pada saya. heheh


4. baru2 ni 16 dan 17 julai mak dan adik2 saya datang ziarah saya.... seronok sangat bawa mereka jalan2... saya pelik juga mak saya tak bagi buat kerja dan angkat benda2 berat. tapi terkunci mulut pula nak tanya kenapa. semalam call mak, semata2 nak tanya benda tu. mak kata muka saya macam orang mengandung! tengok cara nafas pun lain! huhuhuuuuu yeke mak.............................

5. ni pun cerita pasal semalam juga. rentetan kenapa saya cal mak saya. saya beli susu kambing + kurma + madu dari stokis HR berdekatan dengan rumah saya. selesai beli, masa nak balik akak tu tegur.

stokis HR: awak mengandung ke?
saya: tak tau la kak, kenapa akak tanya macam tu?
stokis HR: nampak macam awak mengandung la (sambil pegang tangan saya). akak dah ada anak 5. dapat rasa awak macam dah ada. ada sesak nafas tak?
saya: tak perasan la kak...

tula sedikit sebanyak perbualan aku dengan kakak tu (lama juga berbual). kakak tu ada suggestkan aku berurut dengan sorang makcik ni... insyaAllah ada rezeki saya pergi nanti.... nombor hp makcik tu takde kat kakak tu, hilang... kemudian dia akan bagi kepada saya....

* itula sedikit sebanyak hal2 yang berlaku dalm tempoh sebulan ni............................. 4 orang tegur tanya saya mengandung ke - PK Petang, doc rahim, mak dan kakak stokis HR.. huhuhuhuuuuu mak + kakak stokis tu dua2 tegur nafas saya lain.... kebetulan pula sejak 3 minggu kebelakangan ni saya ada cek denyutan nadi, memang makin bertambah. yang saya perasan masa awal2 cek dalam 50 lebih, kemudian naik 70 lebih dan sekarang ni jadi 80 lebih! pernah juga capai 90 seminit...huhuhu.... tak tau la....................

pagi tadi cek upt...............ada line samar2.... tapi saya tak pasti la, jenama guardian ni betul2 ok ke tidak! bayangkan masa buat 18 jun tempoh hari samar2, dan pagi tadi pun  samar2....kenapa tak makin terang? adakah jenama upt guardian ni tipu saya????...................................

tapi yang peliknya...... saya guna jenama guardian juga sebelum2 ni... tapi takde pula keluar line kedua tu, langsung takde.... saat ini saya keliru.... ya Allah, aku bersandar kepada mu kebaikan di dunia dan di akhirat....

tipu la kan, kalau kata saya tak mengharap........ berdebar2 pun ada :) insyaAllah, sampai masa pasti ada rezeki juga! ^^

2 comments:

shahliza81 said...

salam..nampaknya kita punya sama la awak..kita pun pakai guardian punya pun samar2..masa buat bulan 6, ade line samar2..tp cek gn doc negatif. sabtu lepas try cek skali lagi ade jugak line tu..pastu terus takut nak cek lagi..doc duh tunggu pas raya br cek balik..seronok tukar2 cerita..sy ingatkan sy sorang je jd gini..penin pale nak pikir..

Raudhah said...

hi shahliza:)
so apa perkembangan terbaru?
upt tu makin terang tak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...