Followers

Thursday 29 March 2012

Spotting Jadi Period?

pelik, juga pening. tidak tahu nak kata spotting saya ni boleh dianggap period atau tidak. sejak 19 mac yang lalu, hari-hari ada darah keluar.

12, 14 dan 19 hingga 25 mac : lendir / darah coklat (maaf). sekali sehari je muncul.
26 hingga 29 mac (sampai hari ni) : fresh blood yang keluar. tapi ada masa sedikit, ada masa tu penuh setengah pad dalam satu hari. ada masa bersih je pad tu. dalam sehari 3 kali muncul (on off).

masalahnya sekarang, saya dalam dilema nak call bahagian x-ray untuk hsg tu (untuk ubah appoinment).. sebab darah tu jenis on off datang dalam sehari. boleh dianggap period ke ni? kalau kita period kan darah tu sentiasa ada sehinggalah period tu kering sendiri.  kalau dikira dari 19 mac sampai hari ni, saya dah hari ke-11 period. darah ni pula makin fresh pula warnanya. kalau dah bertukar kecoklatan tu ada kemungkinan akan berhenti kan. biasa period saya 7 hingga 10 hari je.

ermm.. boleh ke nak anggap saya sedang period sekarang eh (berdasarkan warna darah yang fresh).. ingat kalau darah masih keluar sampai minggu depan, nak pergi klinik swasta je.. tapi bila fikir nak buat hsg tu, confius pula..


4 comments:

eja said...

Raudhah, sy pun skrg ni tak tahu spotting or period...hari ni baru cd15 :-(

Anugerah Terindah Diaries said...

biasanye kalu fresh blood tu period..tp cube mintak pendapat doctor ek..sy penah t'jd gak camtu skali..mmg pelik..mcm2 dlm pikiran ....tp x lama..dlm 5 hari pstu hr ke 6 bru fresh blood..sblm tu berangan cek upt tp -ve,.hehe..pastu x layan dah ngn upt sbb x penah delay peyet..tp ni da ok..spotting 2 ari..ari 3 da fresh blood..

Bouncing and Cherubic said...

Saya selalu spotting macam tu..dah 5 hari macam tu baru fresh blood keluar..since Raudhah nak buat HSG, kena tanya doktor la..kalau nak speculate sendiri tak tahu nak kata macam mana..
Apa-apa pun, Good luck ya

Raudhah said...

unik kan wanita ni.. lebih2 lg bila dah kahwin, kitaran/badan pun berubah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...