Followers

Saturday 24 September 2011

Nak Ku Mimpi, Tapi Enggan Terlena

semalam, sewaktu hendak pulang dari kerja setelah punch out:

masuk kereta terus terdengar bait lirik `nak ku mimpi tapi enggan terlena` dan serentak dengan itu mataku terpaku pada perut kak siti yang sedang berjalan menuruni tangga. terus tersentuh naluri ku..................... dengar lagi bait2 seterusnya terus bertakung air mata! nak menitik dah! huhuuuu syahdu je rasa masa drive semalam..................................................................

ENGGAN - FAUZIAH LATIF

Enggan berterusan
Dalam penasaran
Dalam kegelapan ku tercari
Enggan ku menanti
Dalam penyiksaan

Kini cintaku masih gelisah

Enggan dipersia
Enggan berkelana
Semarak cinta belum terbela
Ku sentiasa
Akur berdoa
Enggan kecewa

Nak ku mimpi tapi enggan terlena  
Ku dan sepi nan terintim
Ku disaksi oleh jelapang kasih
Nan terbentang kekeringan

Aku sebenarnya insan yang dahaga
Cinta tapi tidak berdaya

Mestikah aku dulu yang meluahkan
Jalan cinta mu enggan mengundang
Engkau dah berteman aku merasakan
Cintamu masih berkelana

Cuba kau nyatakan walau kepahitan
Asalkan terjawab persoalan
Makin membuahkan keresahan
Tabir cintamu belum terbuka
Dengan masaku makin terbuang
Enggan kau mengulas
Enggan ku terbilas

Dik oleh madahmu yang berkias
Ku sentiasa
Akur menanti

Sehingga jelas


bait2 lirik yang dibesarkan tu sungguh menyentuh perasaan...
sememangnya dari dulu saya sangat meminati lagu2 fauziah latiff.. :)

*entri saya yang lepas Suratan atau Kebetulan tentang date period ku sama dengan kak siti...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...