Followers

Sunday 8 April 2012

Masak Nasi Atas Dapur

tengah syok layan JJCM,
popp!
elektrik terputus.
aduh, boring pula.

ermm - masak la.
walaupun niat nak masak lepas habis tengok JJCM.
ingatkan sambil-sambil masak lauk tu elektrik akan pulih la.
tengok sampai ke sudah elektrik tak ada lagi.

alamak,
macam mana nak masak nasi.
saya fobia nak masak nasi atas dapur gas ni.

dulu,
kalau tak silap masa tu darjah 6.
mak demam.
dia minta saya masak nasi atas dapur gas.
sebab masa tu rice cooker rosak tak silap.
memang first time la masa tu.
tak reti pun!
saya tengok air tu dah nak kering, 
tapi beras tu masih keras.
saya pun tambah la air lagi.
haaa! apa lagi, kena marah dengan mak!
jadi nasi mentah daaa... huu
sejak tu, saya tak pernah nak masak nasi atas dapur gas.

tiba-tiba hari ni....

mula-mula ragu juga.
tapi tak boleh jadi ni.
elektrik tak tunjuk muka pun.
dengan rasa buat-buat confident saya pun tenggekkan periuk 
bersama beras dan air secukupnya atas dapur.
*,*
grrr..

bila air dah hampir kering saya kecilkan api.
bagi masak perlahan-lahan.
eh, jadi pun!
kurang 15 minit dah siap.
:)

itulah,
bak kata pepatah,
`gagal sekali bukan bermakna gagal selama-lamanya`.
hehehe

belajar sesuatu hari ni.
=P

terima kasih elektrik kerana terputus.
hihihihi



hasilnya... heh =P


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...