Followers

Thursday 26 July 2012

Belum Berkesempatan

hari ni dah ramadhan ke-6.
tapi belum berpeluang nak berpuasa penuh.
spotting penyebabnya.
spotting bermula 18 julai (rabu), maksudnya sekarang dah seminggu.
mula-mula tu sedikit je spottingnya, 2-3 titik macam tu.
sekarang dah jadi dot besar.
kadang2 ada kat panties, kadang2 kena cek (lap) baru ada..


ramadhan pertama dan kedua : spotting muncul sekitar pukul 6 petang. sayangnya.. awal-awal tu bersih je. walaupun spotting, saya tetap tunggu waktu berbuka untuk makan dengan hubby..


ramadhan yang seterusnya spotting muncul on off pagi petang siang malam. hehe penat nak mandi wajib.. huwaa la. hari-hari bangun sahur cek spotting, takde - niat la posa. alih2 hampir tengah hari muncul pula. so sampai sekarang tak dapat nak puasa penuh lagi..


ikutkan, spotting ni muncul masa hari ketiga saya mula 2nd cycle ravimed ni. alih-alih... sejak semalam saya stop terus makan ravimed ni.. badan rasa tak sedap.. sebab sejak masuk ramadhan makan ravimed tak ikut timing.. ada beberapa hari tu saya makan 2 biji je sehari. sepatutnya 6 biji.. yela, makan tak tentu jadi asyik terlupa nak makan ubat. saya ambil keputusan nak stop je terus makan ubat ni sebab spotting. harapan saya stop makan ubat supaya CD 1 akan muncul dan spotting pun takde la kan. terganggu bila ada spotting on off yang berpanjangan berhari-hari, mungkin akan jadi berminggu-minggu... macam kes yang lepas la, spotting berpanjangan diikuti akhirnya period - sebulan berdarah..


sebenarnya, masa diberi ravimed pada appointment lepas, saya ada tanya doc. macam mana nak makan ubat masa bulan puasa. doc macam tak tau nak jawab. heheh dia kata kalau macam tu rest dulu la masa bulan puasa. tapi saya kononnya nak teruskan juga 2nd cycle walaupun bulan puasa. tapi, memang payah nak cukupkan sehari makan 6 biji. akhirnya `mengalah`... hehe


spotting bermula sebelum ramadhan / hari ketiga 2nd cycle.. terfikir2 penyebab spotting.. sebab makan ikut timing.. tak tinggal sebiji pun..







# ada hati macam nak makan clomid kalau CD 1 start nanti.. ewah.. pandai2 je. hehe





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...