Followers

Tuesday 25 October 2011

Peluang Yang Dinantikan

20 nov (khamis), 8pm -

saya ditemani suami ke klinik. niat utama nak dapatkan mc untuk 21 nov (jumaat). padahal tak sakit apa pun. terpaksa nak dapatkan mc untuk 21hb sebab dah mohon cuti sebulan sebelum tu tapi tak dapat.. adik ipar lelaki kahwin 21 & 22 nov. takkan tak pergi kan..

jadi terpaksalah fikir, nak bagi alasan apa ya kat doktor.. berdebar2 juga. memandangkan saya sudah lewat period hampir 2 bulan, saya fikir nak bagi alasan tu lah.. kali ni saya ke klinik lain, yang saya tak pernah pergi lagi. dah malu rasanya nak pergi ke klinik yang sama dengan alasan yang serupa! oops, bukan nak dapatkan mc di klinik lain tu, cuma nak dapatkan kepastian tentang period yang lewat tu. sesampai di sana, daftar. tunggu sekajap, kemudian nama pun dipanggil. kebetulan tiada patient lain waktu tu. saya dan suami sahaja. masuk, alhamdulillah doktor perempuan, india..

bla bla bla bla bla...
akhirnya, doc bagi reference letter! maksudnya saya bolehlah memulakan rawatan kesuburan dengan lebih serius di tempat yang betul. dah lama saya menantikan peluang ni. yalah, kalau kita nak ke GH (hospital kerajaan) mana boleh suka hati saja pergi kan kalau tiada reference letter.. nanti pihak hospital tak layan. macam tu jugalah yang doc tu bagitau.. nak ke tempat kesuburan swasta, saya takut tengok harganya yang riban-riban itu. kos hidup di tempat tinggal saya tinggi, masih tak biasa dengan tempat2 rawatan yang disediakan di sini. lainlah kalau saya berada di selangor, teringin juga cuba di lppkn. tapi apakan daya, saya jauh nun di utara mengikut suami bertugas di sini..

sebenarnya doktor ni bekerja di GH, bahagian o&g. dia bekerja part time saja di klinik tu. belum berkahwin, umur pun sebaya saya. alhamdulillah rezeki saya berjumpa dengan doc yang betul malam tu. dia kata saya sangat patut untuk memulakan rawatan memandangkan saya sudah kahwin hampir 2 tahun. dia pesan jangan tangguh2, lebih2 lagi di GH ambil masa sedikit, lama nak tunggu appointment.. nampaknya, saya kena tunggu pertengahan nov, bila cuti sekolah bermula... malas rasanya nak minta cuti, susah sangat nak dapat.. [ huuu orang selalu kata cikgu banyak cuti. ya, cuti sekolah yang banyak. tapi cuti (crk) hanya 7 hari setahun. itu pun payah nak lulus ]

selama ni bila saya ke klinik lain, asyik dapat ubat turun darah sahaja. pernah sekali pergi ke maternity hospital swasta sebab dah 4 bulan tak period, doc pun bagi ubat turun darah. tiada pun doc nak komen lebih2...

hikmah disebalik cuti saya tidak diluluskan, saya dapat berjumpa doc yang sangat caring! ya Allah, terima kasih kerana membukakan jalan untukku.. terima kasih ya Allah, doa2 yang ku panjatkan Kau makbulkan. ya Allah, Kau sebaik2 perancang. permudahkanlah. amin! :)

2 comments:

Anonymous said...

xperiod lagi ke cikgu??
sy pun baru je turun period secara paksa. itu pun tak banyak. setitik dua jer. tapi sampai 7hari..
xkisah lah.sama-sama beruseha lah kita...
sy baru follow blog cikgu ni.rajin update entri yer...

Raudhah said...

tq follow :)
belum period lagi..
tahun ni sangat teruk cycle period saya.. huu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...