Followers

Friday 10 June 2016

LPPKN 10: 15 DPO, Nikmat Tuhan yang Mana Hendak Kamu Dustakan?

assalamualaikum.

15 dpo = 29 mei. pada hari itu juga merupakan hari terakhir saya makan duphaston (selama 16 hari). badan letih.. asyik nak tidur je walaupun tak buat kerja berat pun..

petang tu abah minta saya belikan ubat di farmasi. masa nak bayar ubat sempat lagi grab satu upt.

ikutkan malas nak cek.. tapi memikirkan esoknya nak ke penang, saya cek juga maghrib tu dengan penuh tiada perasaan. kot2 lah positif boleh berjaga2.. dah la penang musim durian... uhuu dalam fikiran simptom ni semua nak period je dan sebab makan duphaston..

titiskan urin.... dan... tak terlintas di fikiran... line T naik perlahan2... Allahuakbar... sebak sangat...


 15 dpo.. line samar..


selang satu hari saya cek lagi...

 
hasil upt sehingga 21 dpo.. line makin pekat


tak terungkap rasanya.. bersyukur di atas segala nikmat dan peluang yang Allah berikan ini..


"Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?" [Ar-Rahman 55:13]


walaupun pada awalnya Allah duga iui cancel... dan saya tak letak harapan tinggi. tapi kekuasaan dan perancangan Allah itu lagi hebat! tak terjangkau dek fikiran saya... Allah dah aturkan yang terbaik dan Dia Maha Mengetahui..

kandungan ini masih terlalu baru... masih terlalu awal juga untuk kami (saya dan suami) terlalu gembira.. kami mengharapkan kandungan ini kuat dan selamat sampai melahirkan serta cukup bulan..

sejak pindah duduk dengan mak abah.. makin murah rezeki kami suami isteri.. dan.. hikmah 7 tahun tanpa zuriat juga dapat kami lihat.. terlalu banyak hikmah. Allah tidak membebani kami tanpa kemampuan kami sendiri.. Allahuakbar.

buat kawan2 ttc... semoga rezeki berpihak pada kawan2 juga, soon!... 
dengan berkat bulan ramadhan ini..
doakan saya juga..

#7yearsttc
#sesungguhnya perjalanan ini bukan mudah, sungguh!
#mula treatment di lppkan 29feb, upt positif 29mei <3




9 comments:

Nurul Asma' said...

Alhmdulillah tahniah raudhah. Moga baby sihat sepnjg mengandung ni ye. Ramadhan kareem

sweet tooth said...

Tahniah! Smg Allah lindungi sehingga selamat melahirkan... take care dear...

Anonymous said...

Alhamdulillah.. tahniah.

Raudhah said...

tq.. :) semoga sis semua juga dimurahkan rezeki ;)

D said...

Allahuakbar~since start blogging ni first time baca secara terbaru usaha TTC berhasil~buat saya bertambah yakin, insyaALLAH bila ALLAH izinkan, kun fayakun..
jaga diri~
mohon doa sepanjang Ramadhan ni juga:)

BaTiK_PiNk said...

Alhamdulillah...congrate!

Raudhah said...

tq...

sis D- insyaAllah, saya doakan rezeki sis pula..

sis yani@batikpink- semoga ada rezeki utk 2nd iui..suka baca blog sis;)

NFAM said...

Tahniah sis. Sy baca flow LPPKN sis buat sy jadi semangat balik nak mula treatment semula. Take care :)

Raudhah said...

tq dear..semangat2! moga ada rezeki sis soon ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...