Followers

Saturday 24 December 2011

Kos Rawatan Kesuburan di Hospital Kerajaan

kos rawatan kesuburan di hospital kerajaan (GH) tentulah jauh lebih murah daripada private bukan.. atau mungkin anda langsung tidak akan dikenakan bayaran di GH. ok, setakat ni saya masih belum dikenakan sebarang bayaran setelah dua kali ke GH.

1. pertama kali saya datang, saya daftar di pesakit luar. waktu itu saya bawa referral letter daripada klinik swasta. TIADA BAYARAN waktu ini, sebab pihak kaunter minta GL tanpa saya serahkan terlebih dahulu. setelah diperiksa oleh doktor, saya mendapat referral letter sekali lagi untuk dirujuk ke Obstetrical & Gynaecological (O&G).

2. Lagi sekali, TIADA BAYARAN dikenakan semasa temujanji saya baru-baru ini di O&G. saya agak, mungkin saya tidak dikenakan bayaran kerana menggunakan referral letter daripada GH (pesakit luar).

ok, setakat ni total sudah tentulah RM 0. untuk yang akan datang tidak pastilah macam mana pula...

kalau nak cerita tentang layanan, bagi saya ok. jururawat dan doktor di situ baik-baik, peramah dan sedia membantu. tidak lah seperti apa yang saya fikirkan sebelum ini - garang, suka marah-marah, sombong. kecuali la doktor senior tu, agak sedikit menjengkelkan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...